Daar ga ik weer

Welkom (terug). Een tijdje geleden begon ik met deze blog. Of nou ja, een tijdje, ondertussen is dat tijdje al drie jaar geleden. Ik was toen klaar voor een nieuw begin. Voor een groot avontuur in het nog grotere Amerika. Als 17 jarig meisje dat net haar middelbare school diploma had gehaald stond ik klaar om de wereld te ontdekken. Dat was misschien een beetje naïef, want veel meer dan New York, Las Vegas, LA en Texas had ik uiteindelijk niet gezien. Maar hey, ik was lekker aan het dromen en iedereen liet me dromen. En ik had de tijd van m’n leven. Ik had genoten en nog voordat ik terug in Nederland was na dat jaar wist ik: ik wil meer.

Dus hier ben ik weer. Drie jaar ouder, misschien iets wijzer (misschien ook niet), en nog steeds lekker naïef. Want ik ga weer opnieuw de wereld ontdekken. Dit keer niet Amerika. Nee, dat zou saai worden. Nu ga ik naar Australië. Ik ga mijn mooie Utrechtse studentenleventje zes maanden inwisselen voor het grote, internationale, warme Sydney met haar mooie stranden. Want ja, mooi is m’n Utrechtse studentenleven zeker. Ze zeggen altijd, het is de tijd van je leven. Nou, ik geef ze geen ongelijk. Zoveel nieuwe dingen. Zoveel leuke dingen. Zoveel leuke mensen. Soms vraag ik mezelf heel even af waarom ik ook al weer besloot om weer een half jaar weg te gaan. Want ik voel me helemaal thuis in Utrecht en m'n weken zitten vol gepland met alleen maar leuke dingen en waarom zou ik dat allemaal achter laten? Maar dan denk ik terug aan Amerika. Aan alle leermomenten en alle mooie momenten. De goeie en de minder goeie tijden. En dan denk ik: oja, ik wil meer.

Ik ben er nog niet helemaal uit wat dat ‘meer’ nou is. Is het het nieuwe mensen ontmoeten? Het vertrouwde achterlaten? Op avontuur gaan? Het afscheid moeten nemen? Het gevoel van zelfstandigheid omarmen? Of is het ‘meer willen’ maar een illusie? Ik weet het niet. Maar het maakt me op dit moment ook niet uit. Nu heb ik vooral heel veel zin in dit nieuwe avontuur, nieuwe mensen leren kennen en een nieuwe stad ontdekken.

In deze blog wil ik jullie graag op de hoogte houden van mijn semester aan de University of Sydney. Je kan je inschrijven op de mailinglijst als je elke keer een mailtje wilt als ik iets nieuws heb geplaatst (don’t worry, ik zal je niet spammen). Over twee weekjes zal ik richting Australië vliegen (wat betekent bijna geen zomervakantie voor mij dit jaar, en ook weinig zomer want daar is het natuurlijk winter als ik aan kom). De eerste week heb ik dan om een beetje te settelen, een kamer te zoeken en aan de winterse kou te wennen (misschien beetje overdreven maar oke). De week daarna is een introductie week voor alle buitenlandse studenten en daarna begint het semester al. Ik zal daar 4 vakken gaan volgen, waaronder Philosophy of Happiness en Sport Coaching (klinkt allebei heel leuk). Ik ga de laatste twee weken hier in Nederland dus nog maar even goed genieten van het mooie weer en de leuke dingen. Want voor dat ik het weet ben ik aan de andere kant van de wereld!


Cheers,

Fleur



Ps. Voor de mensen die zich hadden ingeschreven voor de mailinglijst voor mijn Amerikaverhaal, sorry dat jullie automatisch dit mailtje hebben gekregen. Omdat ik het via dezelfde blog doe ging dat automatisch. Jullie kunnen je altijd gewoon afmelden als jullie geen mailtjes meer willen ontvangen. 

Reacties

Reacties

Wil Fleischeuer

lieve Fleur,
we zien je nog wel voordat je vertrekt!
met heel veel genoegen en nieuwsgierig naar wat je allemaal(???) meemaakt zullen we het vervolg van je blog volgen!
IK WENS JE EEN FANTASTISCHE TIJD TOE IN AUSTRAKIE!

Marion

Hoi mooie dame.
Het wordt vast weer een prachtig avontuur. Wij lezen graag alles weer wat jij wilt delen.
Mooie afronding hier en voor over 2 weken vast een goede reis.
Dikke kus.
Ad & Marion

Mama

Fleur het wordt vast fantastisch. Super gaaf dat we je daar in november gaan zien?

Mireille

Super Fleur, heel veel plezier en leuke leermomenten! Xxx

Tante Mo

Kom maar op met al je leuke verhalen. Jammer dat ik je nog niet in Utrecht gezien heb. Fiets me rot naar alle universiteit locaties ?. Als ik je niet meer zie hele goede reis en veel plezier down under.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!