Is Exchange echt studeren?

Hoi allemaal, sorry dat ik weer even een tijdje niet heb geschreven. Ik heb het erg druk gehad. Jullie zullen vast denken: 'Druk? Waarmee dan? Je bent toch op een soort van vakantie?'. Maar het antwoord op deze vraag is: ja, ik heb het druk, met studeren zowaar. Ik weet dat het lijkt alsof ik hier alleen maar op leuke tripjes ga en leuke dingen doe. Maar we moeten niet de voornaamste reden vergeten waarom ik hier in Sydney ben. Want dat is en blijft toch wel om te studeren. De hele maand september had ik heel veel deadlines en toetsen, waardoor ik dagenlang in de bibliotheek of op m'n kamer zat. Ik volg hier namelijk vier vakken tegelijk, wat dus toch het dubbele is van wat ik in Utrecht ben gewend, wat betekent dat je per week ook veel meer uur moet besteden aan studeren omdat de lengte van het semester ongeveer gelijk is.

In het begin zag ik dan ook best wel op tegen de maand september, zoveel deadlines en toetsen, en ook nog eens heel anders dan ik gewend ben. Het was dan ook niet een van mijn slimste keuzes om mijn talent 'uitstelgedrag' in te zetten. Maar dat zeg ik nu achteraf, en dat is altijd makkelijk natuurlijk. Maar, uiteindelijk was het best oke. Het schrijven van de papers en essays kostte mij inderdaad veel tijd, omdat het heel anders is dan het schrijven van psychologie essays (ik volg hier drie niet-psychologie vakken). Maar het was leuk. Ik schreef een essay over of liefde op het eerste gezicht bestaat, ik schreef er een over of happiness gaat over je goed voelen of over het bereiken van je wensen en (levens)doelen, nog een andere ging over of social media gebruikt moet worden voor het screenen van sollicitanten voor een baan, en weer een andere ging over wat de beste manier is om atleten te coachen en ze te motiveren. Al bij al, super interessant dus. En ook nog eens veel van geleerd.

Helaas ga ik mezelf op dit moment een beetje tegenspreken. Want ondanks dat ik in september heel erg druk ben geweest met studeren, heb ik ook nog wel wat anders gedaan. Ik ben bijna bang dat als ik het allemaal ga vertellen dat jullie inderdaad niet meer geloven dat ik hier überhaupt studeer, maar probeer dan te denken aan mijn planningskills en rewards voor mezelf voor na een lange week studeren. Dit heb ik allemaal gedaan:

  • Ik ben naar een rugby game geweest (Sydney vs. Brisbane) en Sydney verloor, gelukkig kon dat de pret niet bederven.
  • Ik heb eindelijk kangoeroes gezien (in het wild) en ik heb ze geaaid en ik ben verliefd op ze geworden.
  • Ik ging naar een silent disco, een huisfeest en naar een party cruise door Sydney Harbour (want het dansen houdt me nog een beetje in shape).
  • Ik ben op surfkamp geweest, en dat weekend was zo ontzettend gaaf en leuk dat het nu zeker in mijn lijst met beste weekenden so far staat.
  • Ik ben in mijn mid-semester break naar Tasmanië gegaan en dit heeft me laten realiseren dat Australië nog mooier is dan ik al dacht.
  • In Tasmanië heb ik bergen beklommen, gezweet, sneeuw gezien, gezwommen in zee, gelachen tot ik niet meer kon, Tasmanian Devils gezien, met kangoeroes geknuffeld, spinnen met poten van 18cm per stuk gezien en genoten.

Maar ja, haha, ik ben nog steeds aan het studeren. Helaas is morgen de vakantie weer voorbij. Dit betekent dat ik nog maar vier weken colleges/les heb aan de Universiteit van Sydney. Daarna komen nog twee weken met deadlines en tentamens en dan is mijn exchange semester alweer voorbij. Het blijft onwerkelijk hoe snel de tijd gaat. En ik ga nu iets zeggen wat je niet veel studenten zult horen zeggen, dus voor chantagemateriaal raad ik je aan om dit vast te leggen: 'Was het semester maar wat langer en kon ik nog maar wat langer studeren hier'. Maar voordat ik over een paar weken weer verstrikt zit in het schrijven van essays, deadlines en studeren voor tentamens, zal ik hier nog wat mooie foto's plaatsen van mijn hoogtepunten afgelopen maand (nee sorry, studeerfoto's zitten er inderdaad niet bij).

Love,

Fleur


Reacties

Reacties

Papa

Het is weer toppie Fleur. Wat goed en gaaf dat je het studeren zo mooi kunt combineten met al die leuke dingen. Geniet er van!
Knuffel, papa.

Mama

Wat ben je toch een bofkont en levensgenieter. Heerlijk om veel uit het leven en uit kansen te halen. See you soon?

Tante Mo

Wat super leuk allemaal. Pas wel op voor de grote kangaroos, want die kunnen behoorlijke klappen uitdelen (helaas ondervonden ?. Ga de komende weken het onderhoud in Unnik doen zal ze de groeten van je doen?

Marion Busscher

Hoi lieve Fleur,
Goed bezige drukke dame.
Mooi te horen dat je zelfs het studeren super oppakt.
Mooie gave dingen gedaan wat je heerlijk meedraagt.
Geniet nog voor 100% want het is zo december.
Succes met je volgende semester
Xxx

Tante Mireille

Heerlijk verhaal weer Fleur. Mooi dat je er zoveel uithaalt, ik ben (bijna ) jaloers! Enne gewoon doorgaan met genieten en werken/studeren!

Tante Eus

Gaaf hoor! Enne ik weet niet wat jij geschreven hebt, maar liefde op het eerste gezicht bestaat. Wij zijn daar het levende voorbeeld van. ?❤️

Wil Fleischeuer

Hoi Fleur,

super verhaal...... studeren en plezier maken......!
mijnzienswijze is altijd geweest (en nu nog) als het met werk/studiegoed gaat is plezier hebben heel makkelijk.... en dus ontspannend op de weg naar de volgende uitdaging!??

Oma Nelly

Hoi meisje,

Mooi verhaal weer en prachtige foto's . Nog even hard studeren en daarna weer genieten van het mooie land . Veel plezier . Dikke kus, oma

Oom Ron

Eindelijk even momentje om weer een (h)eerlijk verhaal van je te lezen. Hard werken + hard genieten = prima combi. Good on ya mate!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!