Dingen die mij blij maken

Lieve allemaal,

Helaas was deze week alweer de laatste week op de universiteit van Sydney. Maar wat heb ik genoten. Of beter gezegd, wat ben ik aan het genieten. Ondanks dat de colleges dus voorbij zijn, kom ik nog lang niet naar huis. Gelukkig maar, want ik wil hier echt nog niet weg. Dus ik dacht, laat ik vandaag eens de dingen die mij blij maken met jullie delen.

  • De stijgende temperaturen hier en de zon die eindelijk weer schijnt, na deze veel te regenachtige oktober voor Australische begrippen. Wat betekent dat ik eindelijk een korte broek maar uni aan heb kunnen doen in m’n laatste week.
  • De mensen die de bus uitstappen en naar de buschauffeur ‘Thanks mate’ roepen. Waar ik dan nog harder om moet lachen als ik probeer dit ook te doen, maar het moment dat ik ‘mate’ roep, ik van binnen stuk ga omdat ik dit zo mannelijk vind klinken.
  • Roadtrippen. Eerst moest ik lachen omdat ik moest wennen aan de richtingaanwijzers die verwisseld waren met de ruitenwissers (vergeleken met Nederlandse auto’s) en ik dus elke keer de ruitenwissers aan deed in plaats van de richtingaanwijzer. Maar nog blijer werd ik toen ik op een hele rustige countryroad reed en er uit het niets een kangaroe naast de auto kwam springen voor een paar honderd meter.
  • Mijn gebroken surfboard. Ondanks dat dit een dure grap was, reageerde m’n surfinstructor op de foto met gebroken board: ‘Wow, now you’re officially a real surfer’.
  • De volgende klinkt misschien tegenstrijdig, maar ik voelde me ook wel een beetje blij toen ik me verdrietig voelde dat de laatste les van mijn leukste klas voorbij was. Blij omdat ik besefte hoe erg ik het naar m’n zin had en uit hoe leuke groep de klas bestond en hoeveel lol we met z’n allen hebben gehad.
  • De geweldige vrienden die ik hier gemaakt heb. Ik heb zoveel leuke mensen ontmoet en ik doe zoveel leuke dingen met ze. Onze daytrips zijn dagen die ik nooit zal vergeten en onze avonden samen bestaan uit voornamelijk gelach.
  • Het moment dat ik verre familie ging opzoeken in Melbourne voor een paar dagen. Ik was best wel een klein beetje zenuwachtig. Maar vanaf het moment dat ze mij ophaalden had ik het naar m’n zin en voelde ik me thuis.
  • De vele verschillende gekke vogels en gekke geluiden ‘s ochtends. Sydney barst van de vele vogels. Van binchickens, tot cockatoos en gekleurde papegaaien. En elke zo met z’n gekke eigen geluid.
  • Het goedkope openbaar vervoer! Heerlijk hoe je hier daytrips kan maken voor maar ongeveer 3 dollar per dag. Ook al reis je 3 uur met de trein door National Parks of gebieden waar niks is.
  • Het feit dat ik over 2 weken m’n ouders ga zien in Nieuw Zeeland. Hoe gaaf is het dat we elkaar kunnen meteen aan de hele andere kant van de wereld!!
  • De voorbereidingen voor de reis die ik ga doen na m’n tentamen. Ik ga langs de East Coast reizen, en ik heb er zoveel zin in.
  • Het feit dat een deel van m’n vrienden hier Nederlands zijn, wat betekent dat ik ze ook nog makkelijk kan zien als we eenmaal terug zijn. En het feit dat een ander deel niet Nederlands is, wat betekent dat ik veel leuke vakantie adresjes heb!


  • En eigenlijk, gewoon, als allerlaatste punt: het leven hier.


Liefs,

Fleur


Reacties

Reacties

Papa

Leuk om jouw verhaal weer te lezen. We zijn nu in Singapore en over 2 weken zien we elkaar. Wij kijken er naar uit.
Dikke knuffel.

Tante Eus

Één groot blij ei. ?. Enjoy!

Marion

Wat een mooi overzicht van diverse momenten. En weer een reis voor de boeg. Stoer. Rechtstreeks vanuit daar waar je nu 'woont' of eerst nog even langs NL?
Geniet van alles maar dat is wel aan je besteed. Wij lezen graag mee.
Dikke kus xxx

Wil

Heel erg leuk meid! Opa

Oom Ron

Van zo'n verhaal word ik nou ook blij !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!