De eerste dagen

Hoi allemaal, 

Het voelt af en toe nog wat onwerkelijk, maar ik ben nu dan echt in Australië. Ik had er maanden lang naar uit zitten kijken en zondag de 15e was het eindelijk zover. Of nou ja, eindelijk zover? Ik moest eerst nog drie vluchten afleggen, twee keer overstappen, in- en uit checken, vijf keer door security en overleven in het vliegtuig. Gelukkig is dat allemaal gelukt. Met maar een paar uur slaap in die twee dagen, heel wat afgekeken films en pijnlijke spieren kwam ik dinsdagochtend dan aan in Sydney. 

Omdat, zoals de meeste van jullie weten, ik naar Sydney ging zonder dat ik al een kamer had, had ik voor de eerste paar dagen een hostel geboekt. Dat hostel zat in hartje centrum, dus nadat ik m’n koffers had gedumpt liep ik wat door Sydney. Veel mensen vonden het super spannend dat ik naar Sydney toe ging zonder dat ik een kamer had (ikzelf had daar gelukkig geen last van), maar lieve mensen, ik kan jullie geruststellen, het is allemaal gelukt. Dinsdagmiddag kreeg ik namelijk een mailtje om een kamer te komen bezichtigen. Ik liet er geen gras over groeien dus ik zei dat ik er over een uur kon zijn, zonder ook maar nagedacht te hebben over hoe ik er kon komen. Toen bleek dat ik met de bus moest en je daar niet in kan betalen begon ik te bedenken dat ik het misschien allemaal wat beter moest uitzoeken. Maar hoe dan ook, die afspraak stond en de huisbaas zou op mij staan wachten. Na wat rondvragen kwam ik er achter hoe ik wel een bus in kwam. Eenmaal in de bus bleek dat ze niet aangeven bij welke halte je bent, en aangezien ik nog geen internet of telefoonnummer had kon ik het ook niet zelf bijhouden. Gelukkig had ik een redelijke gok gemaakt bij het uitstappen en kon ik het adres vinden. Eind goed, al goed dus. 

Nu is het inmiddels pas vier dagen later en lig ik op m’n bed dit te schrijven. Ik kom namelijk meteen de volgende ochtend het contact ondertekenen en donderdag ben ik verhuist. Het huis staat in Coogee (bekend om het strand) en ik woon dan ook maar 1 minuut van het strand af, dus beter kan bijna niet. De uni is iets verder, maar aangezien ik maar twee dagen colleges heb is dat prima te doen. In het huis wonen zo’n 25 internationale studenten, dus dat maakt het erg gezellig. Ik heb twee roommates, dus dat is even anders dan ik altijd gewend was. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat deze ervaring alleen maar leuker gaat maken. 

Voor de rest heb ik al redelijk wat gedaan. Ik heb een dag door Sydney rond gelopen om alles een beetje te verkennen, ik ben ‘s avonds naar het opera house geweest (zo gaaf om dat nu eens in het echt te zien), ik heb een Australische rekening geopend, een Australisch nummer geregeld, ik ben naar een random internationale meeting geweest en daar wat mensen ontmoet, ik ben al op de uni geweest, heb mee gedaan aan een speurtocht over de campus. Klinkt een beetje saai en kinderachtig en dat was het eigenlijk ook wel, maar het was wel nuttig want die speurtocht alleen al duurde 2 uur en heb nog steeds niet alles van de campus gezien (zo groot is het). Daarbij heb ik een super leuke groep andere internationale studenten ontmoet en mijn groep had gewonnen wat betekent dat we gratis drankjes krijgen op het welkomstfeest volgende week (heel erg fijn wat je betaalt hier dus 10 dollar voor een biertje). Ook ben ik donderdag- en vrijdagavond wezen stappen, wat ook een super leuke ervaring was in zo’n grote stad. 

Donderdagnacht was ook meteen een mooi avontuur, want m’n telefoon was uitgevallen tijdens het stappen. Omdat ik net die middag was verhuist wist ik nog niet welke bushalte ik moest nemen en waar ik naar toe moest. Dus nadat ik wat rond gezocht had liep ik maar weer terug naar de bar waar we waren en gelukkig kwam ik daar nog net iemand tegen die ik smiddags had ontmoet. Zijn mobiel was ook uitgevallen dus hij kon me helaas niet de weg wijzen. Gelukkig kon ik in zijn huis blijven slapen dus hoefde ik niet de hele nacht door Sydney rond te dwalen. Waarschijnlijk zie ik nu veel bezorgde blikken, maar maak jullie geen zorgen, ik heb me ‘s nachts denk ik nog nooit zo veilig gevoeld in een stad, en zoek maar op op internet, Sydney behoort ook tot een van de veiligste steden in de wereld. Dus met mij gaat het helemaal goed komen de komende zes maanden!


Cheers,

Fleur



Reacties

Reacties

Marion

Weer fijn om mee te mogen kijken.
Super functionele en gezellige dagen als start in Sidney. Top.
Hele mooie tijd kanjer.
Knuffels
Marion

Tante Eus

Hahaha, ik zie het ongeveer allemaal voor me. Door schade en schande wijs worden. Helemaal geweldig! En volgens mij is een frisdrankje veel goedkoper dan een biertje. ?
Geniet er maar van! En ik lees weer graag je verhalen.

Katja

Klinkt nu al geweldig ??

Eveline

Ik vind je geweldige kanjer, zo relaxed je alles doet! Heel erg leuk om ( weer) met je avonturen mee te mogen lezen/ leven!
X

Nelly

ik vond het heel spannend toen je vertok zonder een echte woon ruimte maar ik had het volste vertrouwen dat het goed zou komen. Ik zeg altijd laat Fleur maar schuiven (weet niet of je die uitdrukking kent). Ben je al een beetje gewend? Nu nog plez ier maken en volgende week naar college zeker. Ik hoop dat je leuke mennsen om je heen hebt. Geniet van alles . Liefs en kus van oma.

Wil Fleischeuer

ik ga voor je uitzoeken hoe je kakkerlakken kubt verdrijven....... nog pijn aan je enkel en knie? leuke collega studenten heb je.... zou je naar de uni willen fietsen?

geniet ervan!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!